کد قالب کانون خاك نشینان سرافرازی كه مسافر افلاك شدند

تبادل لینک هوشمند

برای تبادل لینک ابتدا ما را با عنوان کانون فرهنگی وهنری کریم اهل بیت شهر سلامی و آدرس kanoonemamhassan24.LXB.ir لینک نمایید سپس مشخصات لینک خود را در زیر نوشته . در صورت وجود لینک ما در سایت شما لینکتان به طور خودکار در سایت ما قرار میگیرد.






نام :
وب :
پیام :
2+2=:
(Refresh)

خبرنامه وب سایت:





آمار وب سایت:  

بازدید امروز : 479
بازدید دیروز : 176
بازدید هفته : 479
بازدید ماه : 707
بازدید کل : 153363
تعداد مطالب : 2266
تعداد نظرات : 0
تعداد آنلاین : 1

نویسنده : مهدی احمدی واکبر احمدی
تاریخ : یک شنبه 24 مهر 1402

سالروز شکست حصر آبادان

خاك نشینان سرافرازی كه مسافر افلاك شدند

 

 پنجم مهر ماه سال 1360 رزمندگان اسلام با انجام عملیاتی با رمز مقدس «نصر من الله و فتح قریب» محاصره آبادان را شكستند، دو روز پس از انجام این عملیات موفق فرماندهان برای عرض تهنیت، ارادت و گزارش كار به سوی امام و مقتدای خود پرواز كردند، كه با این پروازمسافر افلاك شوند.

عملیات شكست حصر آبادان به نام ثامن الائمه نامگذاری شده بود كه امام غریبان شیعیان مخلص خود را زیر سایه خود داشت.

گمان نكن برای یك نبرد، این پاداش، زیادی بزرگ است، اینان خبره تاجرانی بودند كه مدال و نشان های بسیارشان را از سر شانه و سینه كندند تا با مهر تبعیت از ولایت عوض كنند، آخر چند روز پیش، امامشان خواسته بود: حصر آبادان باید شكسته شود.

سردار سرافكنده قادسیه پس از پذیرش این شكست سنگین و خفت بار هفت نفر از فرماندهان ارشد و عالی رتبه نظامی خود را تیر باران كرد.

خائنین زیر پوششی از خفت كشور را ترك كرده بودند و نخستین ثمره اتحاد ارتش و سپاه اسلام رها شدن سرزمین غریب افتاده آبادان بود.

سرداران سرافراز اسلام سرلشكر «ولی الله فلاحی» (رییس ستاد مشترك ارتش)، سرلشكر «سیدموسی نامجو» (وزیر دفاع)، سرلشكر «یوسف كلاهدوز» (قائم مقام سپاه پاسداران)، سرلشكر «جوادفكوری» (مشاور جانشین رییس ستاد مشترك ارتش) و سرلشكر«محمد علی جهان آرا» (فرمانده سپاه پاسداران خرمشهر و آبادان)همچنان كه دست اتحادشان در دست بود به سوی حق شتافتند.

هواپیمای هركولس سی 130 ساعت 18 و 43 دقیقه با 40 نفر سرنشین و 27 مجروح و32 شهید عملیات ثامن الائمه از فرودگاه اهواز به مقصد تهران پرواز می كند و ساعت 19 و 59 دقیقه هفتم مهر ماه در 17 مایلی فرودگاه مهرآباد تهران دچار مشكل فنی شده و در جنوب غربی كهریزك به زمین می نشیند، اما

هواپیما متلاشی شده و آتش می گیرد كه در نتیجه 59 نفر از سرنشینان هواپیما از جمله این پنج شخصیت نظامی شهید شدند.


نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:





موضوعات مرتبط: افلاک نشینان
برچسب‌ها: افلاک نشینان